Forfatter: Stina Algotson, Åsa Öström
Innb: Innbundet

Sansenes spiskammer

Av: Stina Algotson, Åsa Öström
Sansenes spiskammer er en guide som lokker de aller yngste med på en reise mot mat, smak og spennende sanseopplevelser.
Boken bygger på Saperemetoden som gjennom lekenhet, utprøving og utforsking inviterer barna inn i en verden full av sanseopplevelser. Med maten som utgangspunkt.

Boken inneholder mengder av øvelser og aktiviteter, alle utprøvd med svenske og finske barn i barnehagealder. I Saperemetoden bruker man alle sansene og en viktig forutsetning er at barn har rett til sin egen smak. Gjennom spennende aktiviteter og undrende utforsking er det nettopp sin egen smak barna oppdager.