Forfatter: Dion Sommer, Jacob Klitmøller
Utgivelseår: 2015
Innb: Innbundet

Læring, dannelse og utvikling

Kvalifisering for fremtiden i barnehage og skole

Av: Dion Sommer, Jacob Klitmøller
Redaktørene Sommer og Klitmøller tar et oppgjør med måle- og veiepedagogikken i denne boken. Bør leses av alle som jobber med barn og unge!
Bokklubbpris kr 278,00
NB! Som medlem av Pedagogisk Bokklubb får du denne boken til kun kr. 278,-
Er du allerede medlem kan du logge deg inn (øverst på siden).
Hvis du ikke er medlem kan du melde deg inn når du fullfører handelen og få rabatterte priser. I tillegg vil du kunne velge en velkomstbok.
Husk at det ikke er noen kjøpsplikt i bokklubben!
Det foregår en åpen kamp om barnehagen og skolen. Debattens omdreiningspunkt er hvilke land som taper eller vinner den globale kunnskapskampen. Intensjonen om å gjøre små barn best mulig rustet for dagens og fremtidens samfunn deles av mange i barnehage- og skolesektoren. Uenighetene oppstår når det kommer til hvilke mål og metoder som skal brukes. Det er avgjørende at det gjøres kvalifiserte valg av pedagogikk, og med denne boken ønsker forfatterne å vise forskningsinformerte veier ut av den polariserte debatten.

«Boken er et kritisk oppgjør med den dominerende
PISA-tenkningen i skolen og den stigende
tendensen til skolifisering av barnehagen.»

Boken er skrevet til bruk i barnehagelærer-, lærer- og lektorutdanningene, og i videreutdanninger og masterutdanninger tilknyttet disse profesjonene. Den er også skrevet med tanke på ledere i barnehager og skoler, og aktører i kommunale og statlige sammenhenger der barnehage- og skolestrategiske spørsmål behandles.