Forfatter: Margrete Wiede Aasland
ISBN: 9788202418472

Barna og seksualiteten

Av: Margrete Wiede Aasland
Barna og seksualiteten handler om barns seksuelle utvikling, lek og kroppslige utforskning. Forfatteren viser hvordan voksne kan møte barna når de driver med det voksne gjerne kaller doktorleker, onanerer eller spør om seksualitet.
Noen viktige temaer i boka: Når starter seksualiteten? Hva er barns vanlige seksuelle utvikling og atferd? Hva skal til for at barn blir trygge på seg selv og følelsene sine, inkludert de seksuelle følelsene? Hvordan bør voksne snakke med barna om deres kroppslige utforskning og seksuelle lek? Barna og seksualiteten er skrevet for de som jobber med barn, utdanner seg til å jobbe med barn, har omsorg for barn eller selv er foreldre.