Forfatter: Cecilie D. Fodstad, Ingvild Alfheim

Skal vi leke en bok

Språktilegnelse gjennom bildebøker

Av: Cecilie D. Fodstad, Ingvild Alfheim
Denne boka er spekket med kreative ideer til hvordan du kan arbeide med bildebøker, eventyr, rim og regler. En inspirasjonsbok for alle som jobber med litteraturformidling og språktilegnelse i barnehagen. Forfatterne presenterer språkleker knyttet til bildebøker som spenner fra kjente klassikere til den utvidete pekeboka for de aller minste.

Her kan du lese om lyriske, dyriske dikt - dukkehjem og passe lykkelige familier - mysterium og miljøvern - former og farger - advent med mer.

Boka kan leses i en jafs eller den kan brukes som en slags "kokebok", der du velger opplegg, tema eller en bok du er interessert i, tilpasset de barna du skal gjøre aktivitetene sammen med.