Forfatter: Eivor Evenrud
Utgivelseår: 0

Kjære Karoline - jeg er barnehagelæreren din

Av: Eivor Evenrud
Alle barn, alle Karoliner der ute, trenger en barnehagelærer som både ser og ønsker å se hele barnet.
Barn, barndom og barnehagens innhold er stadig tema i samfunnsdebatten. Aktuelle bøker, rapporter og lovtekster sier noe om hvordan de ansatte i barnehagen bør og skal bidra for å oppfylle barnehagens viktige samfunnsmandat. Men hvordan er det egentlig i barnehagen?

Det siste tiåret har det skjedd store endringer i barnehagen, både strukturelt og faglig. Noe er likevel uforandret; en treåring er fortsatt bare tre år og helt avhengig av at de voksne i barnehagen vet hva som er aller viktigst i det daglige.

Eivor Evenrud mener det viktigste i en barnehagelærergjerning er å forstå barnas eviggyldige og individuelle hverdagsbehov. Barns behov er uavhengig av pedagogiske trender. I denne sterke og personlige boka deler hun sin kunnskap og sine opplevelser fra ti år som pedagogisk leder i praksisfeltet.

Boka bør leses av alle som er engasjert i barnehagen.

Eivor Evenrud er utdannet barnehagelærer med ti års erfaring som pedagogisk leder. Hun har videreutdanning i pedagogisk veiledning og er øvingslærer for barnehagelærerstudenter i praksis fra Høgskolen i Oslo og Akershus.

Hun har et sterkt engasjement for barns medvirkning, barns lek og barns rett til en trygg og god barndom. Med ønske om at barnas stemme skal bli hørt i debatten rundt barnehage og barndom, startet hun i 2013 sin egen blogg: www.lodgelady.no