Forfatter: Anne Greve
Forlag:  Pedagogisk Forum
Utgivelseår: 2021
Innb: Innbundet

Vennskap mellom barn i barnehagen

Av: Anne Greve
nne Greve sin bok ser på barns vennskapsrelasjoner slik de kan komme til uttrykk i en hverdagslig, pedagogisk kontekst i på en avdeling i en norsk barnehage.
Bokklubbpris kr 298,00
NB! Som medlem av Pedagogisk Bokklubb får du denne boken til kun kr. 298,-
Er du allerede medlem kan du logge deg inn (øverst på siden).
Hvis du ikke er medlem kan du melde deg inn når du fullfører handelen og få rabatterte priser. I tillegg vil du kunne velge en velkomstbok.
Husk at det ikke er noen kjøpsplikt i bokklubben!
I barnehagen møtes barn regelmessig, gjerne over en lengre periode på flere år. Hverdagslivet her er preget av lek, små og større samlingsstunder og uteaktiviteter i tillegg til de daglige rutinene som måltider, av- og påkledning, stell og hvile. Spørsmålet blir hvilke muligheter barnehagen tilbyr for nære relasjoner mellom barna og hvordan vennskap kan vokse frem og komme til uttrykk i barnehagen.

Som førskolelærer og pedagogisk leder på flere småbarnsavdelinger har jeg vært vitne til utallige vennskapsrelasjoner mellom barn. Mine erfaringer med små barns vennskap har vært en inspirasjonskilde og danner et utgangspunkt for denne boken.

Anne Greve:
Professor i barnehage-pedagogikk. Utdannet førskolelærer fra Barnevernsakademiet i Oslo, 17 års praksis fra barnehage. Disputerte i 2007 med doktorgradsavhandlingen "Vennskap mellom små barn i barnehagen". Utga boken: "Vennskap mellom små barn i barnehagen" i 2009. Nå aktuell med ny revidert utgave av boken: "Vennskap mellom barn i barnehagen"