Forfatter: Gunn Helen Ofstad
Forlag:  Fortellerforlaget
Utgivelseår: 2021
Innb: Innbundet

Den lærerike hverdagssamtalen i barnehagen

Av: Gunn Helen Ofstad
Barn lærer språk ved å bruke språk. Hverdagssamtaler i barnehagen er barns arena for å bruke og utvikle språket sitt.
Hverdagssamtaler er alle de uformelle samtalene man har gjennom barnehagedagen, og kan være alt fra samtaler ved matbordet til barns samtale i lek.

Barnehager med gode språkmiljø kjennetegnes av voksne som har kunnskap om språk og som støtter barns språkutvikling gjennom gode samtaler. Heftet gir en teoretisk innføring i hva språk og samtaler er, og gjennom praksisfortellinger får barnehagepersonalet kunnskap om hvordan hverdagssamtaler kan være gode språkutviklende aktiviteter.

Bla i boken her: