Forfatter: Mariangeli Di Fiore, Lisa Aiasato (ill).
Forlag:  Gyldendal Norsk Forlag AS
Utgivelseår: 2021
Innb: Innbundet
ISBN: 9788205534445

Å ri på enhjørninger

Av: Mariangeli Di Fiore, Lisa Aiasato (ill).
Emneknagger: VennskapFamilieSykdomSykehus
«Smertelig vakker!»

Da jeg ble syk, måtte jeg slutte i barnehagen. Jeg rekker nok ikke å komme tilbake. For til høsten skal jeg begynne i første klasse. Hvis jeg får lov av legene.

Vilja har kreft. Og selv om mye er annerledes når man er veldig syk, skjer det også vanlige og morsomme ting på sykehuset. Det morsomste er å leke med Sindre. Det kjedeligste er at storebror William ikke vil komme på besøk så ofte. Men kanskje han kommer i bursdagen til Vilja?

«Smertelig vakker! Aldri før har livet på barnekreftavdelingen blitt skildret bedre i en barnebok enn i Mariangela Di Fiore og Lisa Aisatos «Å ri på enhjørninger».» Terningskast 5
Gabriel Michael Vosgraff Moro, VG

Deler av inntektene går til Barnekreftforeningen.