Forfatter: Jesper Juul
Utgivelseår: 2018
ISBN: 9788273911940

Barnets beste ved skilsmisser

En håndbok for foreldre og deres hjelpere

Av: Jesper Juul
Denne lille håndboken om skilsmisser kaller en spade for en spade, så sarte sjeler eller folk med hang til politisk korrekthet advares mot videre lesning.
Veldig mange ekteskap ender i skilsmisse, og det er ofte barn involvert. Barnets beste ved  skilsmisse er en liten håndbok, som  forklarer hvordan man best ivaretar barn midt i en  skilsmisse. Boken forklarer foreldre og deres  terapeuter, hvordan man best kan ta hensyn til barns  ut vikling og trivsel i forbindelse med skilsmisser. Boken gjør det lettere å møte situasjoner en skilsmisse medfører og sikre at alle kommer  godt ut av det på den andre siden.

Barnets beste ved skilsmisse er skrevet av den erfarne familieterapeuten Jesper Juul,  som har mange års erfaringer med rådgivning.

«Min forståelse av hva som skader barn, handler om de  eksistensielle opplevelser som reduserer barns livskraft og  livsglede. Som helt eller delvis slukker lyset i øynene deres og gjør kroppen ufri.»

JESPER JUUL