Forfatter: Ingunn Aamodt

Pulverheksa og valpen

Av: Ingunn Aamodt
Emneknagger: KrimHekserDyrPulverheksa
Pulverheksa er blitt en moderne klassiker. Hun er godt kjent for alle barn i alderen 3 til 8 år. Her er en ny og hjertevarm historie fra Pulverskogen.

En dag finner Pulverheksa en våt og frossen valp utenfor døren. Hun tar den med inn og vasker og gir den mat. Men det er ikke bare lett for Hokus og Pokus, som er vant til å være kjæledeggene til heksa. Bryr hun seg om dem lenger? Det viser seg at Pulverheksa har stort nok hjerte til å romme alle. Til slutt finner de ut at valpen tilhører Skattesnusk og gjenforeningen feires med en skikkelig fest!