Forfatter: Tor Åge Bringsværd, Thore Hansen (ill).
Forlag:  Gyldendal Norsk Forlag AS
Utgivelseår: 2022
Innb: Innbundet
ISBN: 9788205554313

Skattejakt og nye venner

Ruffenbarna

Av: Tor Åge Bringsværd, Thore Hansen (ill).
Emneknagger: Fabeldyr
Bli med på et nytt eventyr med sjøormjenta Kaida og dragegutten Luki!

Luki og Kaida er barna til sjøormen Ruffen og dragen Hamayoko. De elsker å gå i barnehagen. Der kan de leke med alle de nye vennene sine, spinosaurusen Grimi, enhjørningen Agda, griffen Popo og mange flere. Men det finnes en i barnehagen som Ruffenbarna ikke liker å leke med, og det er ulvegutten Gunnar. For han er ikke noe snill.

Men en dag alle barna er på en spennende skattejakt på øya, finner Luki og Kaida ut hvorfor Gunnar ikke er snill. Kanskje han ikke er den slemme ulvegutten alle tror han er?

Tor Åge Bringsværd og Thore Hansen gir oss nok et tidløst Ruffen-verk som både store og små vil elske. Hansens originale og vakre strek bringer ekstra liv til Bringsværds morsomme og fantasifulle univers.