Forfatter: Kjell Gustumhaugen

Blant hjertevarme og utilstrekkelighet

Ett år som barnehagelærer

Av: Kjell Gustumhaugen
Han begynner friskt med et sterkt ønske om å endre, men møter raskt en innarbeidet hverdag med sterke tradisjoner og solide rutiner. Klarer han å endre dem? Bør han det? Fungerer barnehagehverdagen egentlig godt som den er? Eller er barnehagen et oppbevaringssted for de små menneskene, fylt med misnøye, sykemeldinger og budsjettkutt som gjør endring umulig?
Forfatteren møter en barnehagehverdag som er langt fra det bildet som tegnes på barnehagelærerutdanningen. Han møter ildsjeler, og han møter folk som drømte om noe annet. Han møter skjebner og han møter barn som berører og setter dype spor.

Denne boka er for alle som utdanner seg til barnehagelærere, alle som jobber i barnehage og alle som interesserer seg for hverdagen mellom åtte og fire i barnehagen