Forfatter: Pål Roland
Utgivelseår: 2021
Innb: Innbundet
ISBN: 9788202706357

Den autoritative voksenrollen i barnehage og skole

Relasjonskvalitet, utfordrende atferd, mobbing og sosial emosjonell læring

Av: Pål Roland
Denne boken handler om den autoritative voksenrollen i barnehage og skole. Autoritative voksne kan fremme positiv sosial utvikling og forebygge negative handlinger og mobbing. Forfatteren forklarer hvordan man kan forstå og arbeide med en autoritativ voksenrolle i barnehage og skole, gjennom blant annet å bygge gode relasjoner, avklare krav og forventninger og utvikle et autoritativt klima i organisasjonen.

Boken er oppdatert i henhold til ny forskning på den autoritative voksenrollen. Forfatteren gjennomgår de ulike aspektene ved en slik rolle, og viser hvordan man kan implementere rollen i praksis.

Den autoritative voksenrollen i barnehage og skole er skrevet for utdanningsforskere, masterstudenter, ledere i barnehage og skole, PPT-ansatte, lærere og ansatte i barnehage.

Last ned innholdsfortegnelsen