Forfatter: Mona Aulsaunet Frønes (red.), Marit Kanstad (red.)
Forlag:  Universitetsforlaget
Utgivelseår: 2022
Innb: Innbundet

Barnehagelæreren og barna

Av: Mona Aulsaunet Frønes (red.), Marit Kanstad (red.)
Kompetente medarbeidere med grunnleggende kunnskap om hvordan man møter barn og legger til rette for gode hverdager, er en forutsetning for god barnehagedrift.
Den dyktige barnehagelæreren må legge til rette for optimale muligheter for utvikling og læring, i en hverdag med stort rom for lek, samspill og glede.

Boka viser hvordan barnehagelæreren kan bli så god som mulig i alle hverdagsmøter. Gjennom elleve kapitler tar forfatterne for seg temaene omsorg, lek, språk, mangfold, inkludering og gruppefellesskap. Kapitlene er praksisnære og dekker et bredt tilfang av faglige områder som er relevante i barnehagehverdagen. Hva barnehagelærerrollen skal fylles med av innhold, går som en rød tråd gjennom boka.

Boka er skrevet for barnehagelærerstudenter og ferdig utdannede barnehagelærere.

Redaktørene Mona Halsaunet Frønes og Marit Kanstad har med seg bidragsyterne Maria Selmer-Olsen, Bodil Mørland, Kari Nergaard, Cecilie D. Fodstad, Anne Berg og Marianne Schram.