Forfatter: Tor Åge Bringsværd, Thore Hansen (ill).
Forlag:  Gyldendal Norsk Forlag AS
Utgivelseår: 2021
Innb: Innbundet
ISBN: 9788205545915

Ruffenbarna begynner i barnehagen

Av: Tor Åge Bringsværd, Thore Hansen (ill).
Emneknagger: RuffenFabeldyr
Ruffenbarna begynner i barnehagen er første bok i en ny serie om Ruffenbarna og en sjarmerende introduksjon til Ruffens univers for dagens små bokelskere!

Dette er fantasifullt, originalt og morsomt – slik bare Tor Åge Bringsværd og Thore Hansen gjør det.

Møt sjøormjenta Kaida og dragegutten Luki. Det er barna til sjøormen Ruffen og dragen Hamayoko. Nå skal de begynne i barnehagen, og de gleder seg!

Men den eneste barnehagen de vet om, er den der alle sjøormbarna går - på havets bunn. Hvordan i all verden skal dragegutten Luki klare å puste under vann, som de andre barna kan? Får Kaida og Luki kanskje ikke gå i samme barnehage?

Tor Åge Bringsværds penn og Thore Hansens pensel gir oss nok et fantastisk Ruffen-verk som både store og små vil elske. Den originale og vakre streken bringer ekstra liv til Bringsværds sprelske og fantasifulle univers. Det er bare å la seg bergta.

Ruffenbarna-serien byr på et magisk univers, som er perfekt for barnehagebarn!