Forfatter: Marit Alvestad (red)., Margrethe Jernes (red.)
Forlag:  Universitetsforlaget
Utgivelseår: 2022
Innb: Innbundet

Barnehageutvikling

Av: Marit Alvestad (red)., Margrethe Jernes (red.)
I barnehagesektoren stilles det høye krav til at lederne skal ha oversikt over aktuelle reformer og endringer og samtidig se sammenhengen mellom disse og hvordan de påvirker hverandre.
Denne boka er forskningsbasert og presenterer barnehageutvikling forankret i relevante ledelsesteorier knyttet til barnehagenes praktiske erfaringer. Kapitlene bygger på både teoretiske og empiriske studier og tar for seg partnerskapsutvikling mellom barnehagefeltet og utdanningssektoren, ledelsens betydning for rammeplan og praksis, pedagogisk arbeid i den store barnehagen og krav i samtiden.

Barnehageutvikling er fagfellevurdert og aktuell for studenter og forskere ved barnehagelærerutdanningen, samt personalet i barnehagene.

Redaktørene, Marit Alvestad og Margrethe Jernes, har med seg bidragsyterne Anita Berge, Åse Dagmar Knaben, Pål Roland, Inger Benny Espedal Tungland og Carl Cato Wadel.