Forfatter: Gro Dahle, Svein Nyhus (illustratør)
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2018
Innb: Innbundet
ISBN: 9788202576882

Dragen

Av: Gro Dahle, Svein Nyhus (illustratør)
Emneknagger: SinneMødre
Lilli vet at det finnes drager. Det er derfor at Eline ikke kan bli med hjem. For dragen bor nemlig i huset til Lilli.

Og dragen spruter ild og er svært skremmende og hvis ikke Lilli trør varsomt nok, vekker hun den. Men finnes det en dragetemmer? En som kan gjøre dragen snill?

Gro Dahle har tidligere utgitt boken: Sinna mann, om fedre som reagerer med sinne og skremmer barn. I Dragen er det en morsperson som truer og gjør Lilli redd. Også her samarbeider Gro Dahle med sin mann, Svein Nyhus, som er en av våre største bildebokillustratører.