Forfatter: Mirella Flood, Ann Elin Kringlen, Monica Marcella

Summende barnehager

Inspirasjon og veiledning

Av: Mirella Flood, Ann Elin Kringlen, Monica Marcella
Denne boken ønsker å øke kunnskapen og interessen for pollinerende insekter ved å vise hvordan man kan gjøre dette på en leken, spennende og kreativ måte i barnehagehverdagen. NB: Boken er gratis, du betaler kun porto og administrasjon på kr 70,- Hver barnehage kan kun bestille ett eks hver.
Små barn har en naturlig interesse for de minste skapningene i naturen. Vi i SUMMENDE BARNEHAGER ønsker å inspirere alle barnehager i Norge til større kunnskap og erfaring om verdien av pollinerende insekter – og gjøre dette til et tema innenfor bærekraftig utvikling i Rammeplanen for barnehagen. Ved å fordype oss i humler og biers verden, forsterker
vi nysgjerrighet og empati for natur og insekter i tidlig alder.

Vi følger humleåret som begynner fra de første dronningene viser seg i mars–april og fram til sensommeren og høsten. Da erfarer barna at de pollinerende insektene er essensielle for vår matforsyning og for naturen. I denne boken foreslår vi praktiske oppgaver og prosjekter med utgangspunkt i humleåret og legger opp til både utendørs og innendørs aktiviteter.

Boken har blitt til med støtte fra Sparebankstiftelsen DnB.
cover
kr 299,00