Forfatter: Christine Sandtorv
Illustratør: Ella K. Okstad
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2021 (1. utgave)
ISBN: 9788202654092

Pelle Propell

blander alle smaker i hele verden

Av: Christine Sandtorv
Emneknagger: VennskapFamilie
Møt barnas nye bestevenn!

I Pelle Propell blander alle smaker i hele verden er det bakedag og Pelle får besøk av vennen Bo. Men hva er morsomst - å blande så mange smaker som mulig eller å følge oppskriften?

Det er vel ikke så nøye så lenge man har det gøy.

Christine Sandtorv og Ella Okstad har laget et fargerikt og fantasifullt univers for barn mellom 3 og 6 år.

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Denne boka dumpa nettopp ned i postkassa, og jeg har gleda meg til å se på den! Den er nettopp utgitt, men det fins to bøker fra før om Pelle Propell.

Pelle Propell er en liten gutt med mye energi og påfunn. Han har en storesøster som heter Henny, og en bestevenn som heter Bo.

Pelle og Bo vil ha bakedag! For det er jo lørdag og da må man bake!

De finner ut at de vil blande alle smaker i hele verden! Det blir et sølete og morsomt eventyr. De fantaserer om at de baker for alle som er sultne i hele verden, alle planetene i hele verden faktisk. De reiser i bakeboller og badekar på havet!

Illustrasjonene er det som slår meg som aller kulest med denne boka. Det er masse å se på på hvert oppslag! Det er sterke farger og morsomme ting, leker og rot, pingviner og fisker og bakesøl.

En fin bok for barnehagebarn! Og ikke minst har Christine Sandtorv en kul sang om Pelle Propell på Spotify. Sjekk ut hennes fine barnemusikk som artisten Stjerneteller! Mange kule låter.

Bla i boken (åpnes i nytt vindu)