Forfatter: Jorge Roberto Navarro Fica
Utgivelseår: 2022

Den indre sommerfuglen

Av: Jorge Roberto Navarro Fica
Et tilstedeværende personale støtter oppunder og verner om barnas undringsbegjær, og dette bidrar til et utviklende læringsmiljø for barna.
Gjennom å se på samspillet mellom utdanning og praksis viser forfatteren hvordan barnas møter i uterommet fører til fargerike endringsprosesser. Barn utvikler seg gjennom meningsfulle opplevelser i barnehagen. Opplevelsene åpner veier for undring omkring skyggedannelser, fartsfylt sprintlek og antropologiske insektdetektiver. Fantasifulle matematiske skapninger får tre frem i barnehagens pedagogiske hverdagsliv. I prosessen kan de indre sommerfuglene som bor i barnehagens profesjonsutøvere, vekkes.

Boken rettes mot barnehagelærerstudenter, barnehageansatte og profesjonsutøvere i barnehagen.

Dette er forfatters første bok i en serie på tre, Gjenklang - Nærhet mellom barnehage og utdanning. Hver bok presenterer tverrfaglige møter mellom barnehage og utdanning.