Forfatter: Hannah Mileman
Illustratør: Nora Dåsnes
Forlag:  Aschehoug forlag
Utgivelseår: 2021 (1. utgave)
ISBN: 9788203268380

Vesle vil også bake

Av: Hannah Mileman
Emneknagger: Matlaging
Klart Vesle kan gjøre selv!

Når Store får lov til å bake, er det klart Vesle vil være med. Men alt går ikke helt etter planen! For Vesle vil bake på sin helt egen måte, og da kan alt skje. Heldigvis er det hjelp å få for den som er liten, for er ikke kanelbolle egentlig det beste som finnes?

"Vesle vil også bake" er første bok i den varme og humoristiske serien om Vesle. Den uttrykksfulle streken, de sterke fargene og gjentakelsene gjør Vesle til en gjenkjennelig figur for de minste. Vi følger ham gjennom små dilemmaer og store følelser. Vesle vil også passer fint til høytlesning, men er laget i stødig papp så minsten også kan få lese selv!

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Dagens bok: Vesle vil også bake. Av Hanna Mileman og Nora Dåsnes.
Vesle vil også bake! Men får ikke lov.. og pappa har satt deigen så innmari hørt oppe. Men Vesle er lur og får tak i den! Så klissete!
En søt bok for de yngste, med fine illustrasjoner og en gjenkjennelig situasjon for de fleste med små barn.
Gitt ut på @aschehougsbarneboker

cover