Forfatter: Kari Emilsen, Lene Kjeldsaas, Pia Friis
Forlag:  Fagbokforlaget
Utgivelseår: 2023 (1. utgave)

Menn i barnehagen : hvorfor og hvordan?

Av: Kari Emilsen, Lene Kjeldsaas, Pia Friis
Boka beskriver hvilken betydning de ansattes kjønn kan ha for barnehagemiljøet. Gjennom refleksjoner og praktiske eksempler beskrives hvordan arbeidet med å rekruttere og beholde mannlige medarbeidere kan foregå.

Barnehagens ansatte skal gjenspeile samfunnet og representere ulike mennesketyper, samt ha ulike kompetanser og ferdigheter. Barnehagen skal være en arbeidsplass for både menn og kvinner og tilstrebe kjønnsbalanse blant de ansatte. Derfor må ledelsen i barnehagen være bevisst på hvilke mennesker de ansetter.
Forfatterne reflekterer over hvilken betydning mannlige ansatte kan ha. Målet er å bidra til at en yrkeskarriere i barnehagen blir en reell mulighet for flere menn med ulik bakgrunn, og at de blir i yrket.

cover
kr 299,00