Forfatter: Lars Mæhle
Illustratør: Lars Rudebjer
Forlag:  Kagge Forlag AS
Utgivelseår: 2021 (1. utgave)

Dinosaurgjengen Sjøuhyret

Av: Lars Mæhle
Emneknagger: VennskapDinosaurer

Det har kommet is på sjøen, og Mamma Rex ordner isfiskekonkurranse. Premien er en hel krukke med makrell i tomat. Men hvem vet slags skumle skapninger som lurer under isen? Det viser seg at flere overraskelser er i vente for Rasmus og Trym.
Med Dinosaurgjengen har Lars Mæhle og Lars Rudebjer skapt et fantastisk dinosaurunivers for de minste, fylt av spenning og humor. Dette er sjette bok i den populære barnebokserien om Rasmus og vennene hans. Her får du også faktatekster om tyrannosaurus rex, troodon, triceratops og andre kjente dinosaurer. Bøkene er perfekt til høytlesning for førskolebarn og velegnet for barn på småtrinnet som har begynt å lese selv.

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Denne boka var kul! En blanding av tøysete og morsom historie om dinosaurer med klær som oppfører seg nesten som mennesker, blanda med masse fakta om dinosaurer. Det er faktadel på starten og slutten av boka, men selve historien handler om Rasmus og Trym og en fiskekonkurranse. Vinneren får en krukke med makrell i tomat!

Men de hadde ikke regna med at noen skulle få et diger sjøuhyre på kroken! Heldigvis redder bestemor dagen, hvem skulle trodd.

En festlig bok som nok vil fenge både små og store dinosaurelskere! Det fins flere bøker om dinosaurgjengen, og de er beregna på barn fra 3-6, men kan nok passe for fler også.

cover
kr 299,00